19 Nisan 2016 Salı

Lavantin (santolina) Bitkisi ve Faydaları

Bugün bizim tanıdık bir abimizin serasına gittik. Aslında niyetim balkonumda olmayan farklı renk bir sardunya almaktı. Ancak, serada gezinirken burnuma muhteşem rayihalı bir koku geldi. Hemen solumda duran lavantalardan şüphelendim, ama lavanta kokusu değildi tam olarak aldığım. Sonunda kokunun kaynağını buldum ve adının Lavantin ( santolina) olduğunu öğrendim.
Lavantin, bodur bitki türlerinden, yaprakları biberiyeye benzer, hafif tüylü ve açık boz bir yeşil renge sahip. Yaza doğru minik sarı çiçekler verirmiş uçlarından. Çiçekleri mimoza taneleri gibi minik açıyormuş. Aslında beni görünüşünden ziyade kokusu mest etti. Lavanta ile biberiye karışımı, inanılmaz aromatik, derin derin soluklanarak içime çekmek isteyeceğim bir koku.
Araştırmalarıma göre, lavantin sıcak iklimlerde yetişen, fazla suyu sevmeyen bir bitki. Kokusu öncelikle sakinleştirici, baş ağrısını giderici, aşırı sinirsel halleri, sinir ve öfke krizlerini dindiren,  kan akışını dengeleyen ve karaciğer fonksiyonlarını düzenleyen bir etkiye sahipmiş. İnanılmaz maz baş ağrım vardı dün akşam, hemen bu bilgiler geldi aklıma ve gidip balkonuma yerleştirdiğim lavantine burnumu gömüp deriiinnn derin 10 nefes çektim ciğerlerime. Size dakikasında kesilen baş ağrımdan ve dün gece çektiğim bebek gibi uykumdan söz etmezsem olmazdı. Gerçek bir mucize. Tam bir antidepresan. Hem doğal, hem de bitmeyen bir şifa kaynağı.
Bu hafta ilk işim gidip 1-2 kök daha almak ve balkonumdaki geniş saksıya ekmek olacak lavantinleri.
Kesinlikle mevsimini kaçırmadan siz de alın ve balkonunuza, bahçenize, mutfak masanıza bir saksı lavantin koyun. Eylül ayında dibinden budayıp, bir sonraki baharda doğanın armağanı ağrı kesici ve antidepresanınız size hizmet etmeye başlayacaktır.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder