5 Mayıs 2016 Perşembe

Gri Renk Saç / Lila ve Mavi Işıltılı Küllü Gri Saç Renklerim

Silver + Fuşya

Son dönemlerde epey moda olan bir hadiseden bahsetmek istiyorum. Gri saç boyası. Grinin belki de 50 tonunu sokaklarda görmek mümkün. Geçen kış sarı, röfleli saçıma gri ve mavi boya karışımı ile tam manasıyla kot rengi vermiştim. Açıkçası çok da şahane olmuştu ve çok beğenilmişti. Sonra sıkılgan ve maymun iştahlı yapım gereği havalar  ısınmaya başlayınca yine açıcılarla saçımı küllü açık sarıya döndürdüm. Tabi bu arada bitkisel yağlarla ve E vitamini kapsülleri ile haftada 2 gün bakım yapmayı da ihmal etmedim. Saçlarımı hep kısa boy kullanıyorum, ancak her ne kadar da kısa saçın riski daha az deseler de, uçlarda oluşacak tahribat ne yazık ki kısa saçta çok daha fazla göze batıyor ve kesimle kurtulmak bir o kadar zorlaşıyor.
Gelelim 2. kez griye dönme macerama. Bu defa da griye biraz fuşya rengi katıp tatlı küllü bir rose gold, hatta küllü pembe bir renk elde etmek istedim. Ancak, koyduğum fuşya sanıyorum az geldi ki, lila ışıltılı hoş bir gri renk çıktı ortaya. Gri saç için kullandığım boya Omega Plus ın Silver ı, mavi saç ve pembe saç (fuşya) için ise kullandığım boya Neva Color un renkler serisinden tüp boyalardır.
Saç boyası hazırlarken renge uygun oksidan kullanmak (%9'luk veya %6'lık) önemli. Ancak, daha önemli bir şey var ki, o da muhakkak her boya karışımına birkaç damla sızma zeytinyağı ya da jojoba yağı, hiç olmadı tatlı badem yağı eklemek. Bu işlem boyanın renk vermesini etkilemiyor, fakat saç tellerinizi olası hasarlara karşı bir güzel koruyor. Ayrıca boya sürdükten sonra saçı taramak ve bıyayı yaymak da oldukça kolaylaşıyor.
İşte benim çılgın renkli kafam ve boya öncesi-sonrası birkaç fotoğrafım :)


Mavili Griden önce


Mavili Griyi ilk boyadığım gün


Mavili Gri 1 ay sonra akınca


Fuşyalı Griden Önce


Fuşyalı Gri ile lila efektli gri sonuç (şu anki son hali)

92 yorum:

  1. Lütfen yardımcı olur musunuz? Kuaföre gri için gittim ve saçım sizin sarı haliniz gibi oldu saçlarım uzun griye çeviremediler ve bende mavi gri istiyorum saçımı. Rica etsem ne kadar oranda boyaları karıştırdığınızı söyler misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilal hnm merhaba, blogun yazariyim, kuaförde saciniz platin sariya kadar acildi ise isiniz kolaylasmis demektir. Ben neva color un renkli serisinden memnunum, saciniz uzunda 2 tüp gümüş gri ton boya, 1 tüp de saks mavisi renk alip, %9 luk (30 vol) peroksit (oksidasyon kremi) ile benim gri-mavi rengi tutturabilirsiniz. 2 tüp griye, mavinin 3 te 1 ini karistirmaniz ve karisima 120 ml oksidasyon kremi eklemeniz yeterli. Hatta yazida da belirttigim gibi varsa 1 cay kasigi badem yagi, veya zeytinyagi ya da 1 tatli kasigi kadar sac kremi de ekleyebilirsiniz. Iyice karismasi onemli boyanin. Daha sonra uygulayin saclariniza. Benim bire bir formülüm budur. Dilerim arzu ettiginiz rengi elde edersiniz. Benibde sonuctan haberdar ederseniz cok mutlu olurum :) not:bu arada maviligi az olsun isterseniz 4 te 1 ini de kullanabilirsiniz mavi tüpün. sevgilerimle.

      Sil
    2. Çok çok çook teşekkür ederim umarım elde edebilirim :)

      Sil
  2. nevacolor tüp mavinin boyamadığını okudum bi kaç yerde.biomagic mavi çok güzel koyu mavi lacivertinsi bir renk çıkarıyor ancak bulamıyorum hiç bir yerde nevacolorun mavisinin hangi numara olduğu ile ilgili detaylı bilgi verirseniz sevirim.nevacolor 0,11 olabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba @maviayten hanım. Evet, neva color 0.11 yogun mavi yazan renk benim kullandigim. Yukaridaki fotigraflardan gunes gözlüğü ile cekilmis olan renkte o maviden sadece 1 cay kasigi kadar kattım grinin icine, gordugunuz gibi epey mavi cikti sac. Sadece mavi tuple boyasaydim demek ki cidden uzun sure akmayacak yogun bir mavi elde edebilirdim. Bahsettiginiz diger markayi bilmiyorum, denemedim. Ben fiyat performans acisindan neva dan memnun kaldigim icin hep onunla devam ettim. Tek eksi yarafi var neva nin, biraz kurutuyor saclari. O nedenle boya hazirlarken icerisine bitkisel yag eklemeye gayret ediyorum. Umarim yanitim faydali olmustur. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. cevabınız için teşekkür ederim. bende spariş verdim neva color.diğer boya karışım miktarları hazır geldiği için kolaydı yapımı, saçıda toplarlıyordu. Bende bunun içine bitkisel yağ katacağım siz tüpleri karıştırma işimde bayağı yol almışsınız. griler de maviler de çok hoş olmuş. 1 tüp için perosit miktarı ne olmalı(kaç ml vb.)? ben saçım omuzlarımda olduğu için 2 tüp yoğun mavi 50 ml de peroksit şişesi aldım.birde mavi biraz gece mavisi gibi olsun istiyorum ne renk katsam içine koyulaşır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @maviayten hanim, 2 tüp boyaya 120 ml oksidasyon kremi (peroksit) kullaniyorum ben %9 (30 vol). Renk daha gece mavisi olsun isterseniz peroksiti %6 lik kullanabilirsiniz, ya da 1 tüp yogun maviye 1 tüp füme (koyu gri) boya karistirabilirsiniz. Yine nava da füme renk olması lazım. Iki secenek de rengi koyultur ama fümeden yana oyumu kullanirdim ben olsam. Bir de şu anki sac renginiz de önemli tabi, platine yakın acik sarilar üzerinde renkler mükemmel tutuyor. Uygulamanizin ardindan sonucu benimle de paylasirsaniz cok mutlu olurum. Dilerim tam istediginiz tonda sonuç alırsınız. Sevgilerimle :)

      Sil
  5. Merhaba benim de bir sorum olucakti boyayi diplere kadarmi uyguladiniz bende suan ombre var cok acik gri sekilde siyahlar degisik renk olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, diplerdeki siyah kısımlar muhtemelen pek renk degistirmez, mavi boya ışıkta koyu lacivert parlaklik verir sadece, gri boyalar pek etki etmiyor. Once açılması gerekir rengin, eger diplerde de gri mavi bir renk isterseniz. Ama diplere kadar su haliyle uygularsaniz, uclardaki acik griler tam istediginiz renk tutar, diplerde ise sadece ışıkta belli olacak koyu bir lavivert parlaklik olur, kötü olmaz, hatta cok da orijinal olur bence. Ben bu renkleri yaptigimda dipten cok az kendi sacim cikmisti, birkac cm, dolayisiylar diplere kadar uyguladim. Ombre olsaydi yine geçişlerde bir uyum olabilmesi acisindan yine dibe kadar uygulardim. Umarim yanıtım yardımcı olabilmistir. Sevgiler :)

      Sil
    2. Tesekkur ederim deniycem 😊

      Sil
  6. Slm saçlar komple boyandı siyah yerler siyah kaldı. saçımın mavi bölümleri de daha koyu bir maviye döndü. gece mavisi tarzı oldu. 50 ml saç boyası 50 ml 40 volüme peroksit kullandım.rengi koyulaştırmak için bişey yapmadım gerek de kalmadı. yarım saat bekledik.
    yaptığınız yorumlar ve yardımlar için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sevindim istediginiz gece mavisi tonunu yakalamış olmaniza. Ayrıca haberdar ettiginiz icin de cok mutlu oldum. Ne zaman dilerseniz yazabilirsiniz. Bildiklerim ve denemis olduklarimla yardımcı olabilirsem ne mutlu bana. Sevgiyle kalın.

      Sil
  7. Merhaba ben saçlarımı açtım uçları baya açık sarı oldu ama dipleri altın sarısı gibi ve ben jeans color'un lila renginden sipariş verdim bugün ama dip kısmıma tutar mı diye düşünüyorum şuan sizce tutar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, jeans color markasini hic denemedim acikcasi. Eger neva color veya loreal gibi kalici tüp boya ise dipleriniz daha koyu, uclar daha acik olacak sekilde rengin tutmasi gerekir. Fakat soyle bir durum olabilir sonradan, diplerde yikadikca ve lila renk aktikca hafif turuncu yansimalar aciga cikabilir. Isterseniz uygulamadan evvel 1 tane de mor ren alin derim ben, lila acik bir ton, kapatma ozelligi cok yoktur, mor ile biraz koyultursaniz boyayi, o zaman daha uzun sure kalici olabilir ve dipteki koyu sari-turuncu etkiyi daha iyi örtebilir. Yine sizin takdiriniz tabi ki. Ben de uzman bir kuaför degilim, ama sac rengimi neredeyse 17-18 senedir kendim degistiriyorum. Boyamadigim renk kalmamistir muhtemelen :). Dedigim gibi, Lilaya, onun yarisi kadar mor renk katardim ben olsam. Direkt lila uzun ömürlü olmayabilir ve diplerden koyu sari cok cabuk kendini belli etmwye baslayabilir. Nacizane tavsiyemdir, umarim yardimci olmustur yanitim. Yine de arastirin tabi ki, sonucta sacinizi goremedigim icin tahmini bir yaklasimda bulunuyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Merhaba saclarimi iki aymonce actirdim su an kullu sari ama ben gri istyrm omega silver boya ile cila atsam kac vol oksidasyon kullanmam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, omega silverı ben ilk denememde %9 luk oksidan ile karıştırmıştım, cok guzel bir acik gri ton oluyor küllü açık sarıya uygulaninca, sonra %6 lik ile uyguladim, biraz daha orta ton gri oldu ve daha uzun süre grilik kaldı saçımda. Cabuk sıkılırım griden derseniz cabuk etkisi gitsin diye %9 luk kullanabilirsiniz, yaklaşık 1,5-2 ay yikama sıklığınıza göre etkisini kaybetmez, ama daha uzun sure kalsın derseniz %6 olabilir, boya hafif bir ton koyu olur ama hemen akmaz. Dilerim tam istediginiz sonucu alırsınız, beni de haberdar edin olur mu? Cok mutlu olurum. Sevgilerimle.

      Sil
  9. Tsk ederim ilginiz icin %9 luk daha iyi olur diye dusundum. Peki cila olcusunu nasil ayarlmaliyim onu sormayi atlamisim

    YanıtlaSil
  10. Tsk ederim ilginiz icin %9 luk daha iyi olur diye dusundum. Peki cila olcusunu nasil ayarlmaliyim onu sormayi atlamisim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası ben cila isleminin sadece kuaforlerin boyama sonrasi cok kisa sureli sacta istenen tonu canli sekilde musteriye gostermek icin yaptiklari bir teknik oldugunu ya da vitrin islemi oldugunu düşündüğümden, hic cila uygulamasi yapmadim kendime. Oranlari hakkinda da hic tecrübe edinmedim bu nedenle. Boyada karisim ve sacin temel rengi doğru oldugu surece cilaya ihtiyac duymayacaginizi umarim. Sevgilerimle..

      Sil
  11. Selamın aleyküm benim saçım balyajlı 3-4 kez açmaya çalıştım çok açık bir renk istiyorum fakat ısrarla bakır renginden çıkamadım evde oriel var düşündüğümü sizinle paylaşayım diplerden 3-4 parmak bırakıp folyoyla direkt paket atmak iyice platin yaptıktan sonra tabi becerebilirsem diplerini küllü kumral paketli kısımları küllü sarı yada gri yapmak çok istiyorum ama sizin fikrinizi almak istedim sizce olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, anlattığınız yöntem kuaförlerin de uyguladığı yöntem, fakat açıcı çok dikkatli ayarlamak, paketlemede ilk paketle son yaptığınız paket arasında cok uzun bir sürenin gecmemesi, arada sürekli paketleri açıp saçın yanıp yanmadigini kontrol etmeniz gibi unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Pratik olunmazsa sonuç kabusa dönebilir. Şimdi kuaförlerin uyguladıkları kil maskesi vs gibi teknikler var, boyayı akıtıp kizilligi ortadan kaldiran. Bence evde denemeyin paketlemeyi. Evet, belki maliyet açısından 4 te 1 ine hatta 5 te 1 ine geliyor olacak, ama sonuc beklentinizi karsilamazsa yine kuaförün duzeltmesi gerekebilir ya da koyu renk boya alip kapatmaniz gerekebilir ki her iki kosulda da sac kalitesi cok bozulmuş olur. Acma islemi yerine küllü sarı boyaya silme 1 çay kaşığı mavi renk boya karistirarak turunculugu olmayan bir sarı ton elde edebilirsiniz. Ama cok cok açık bir platin sarı istiyorsanız, muhakkak açılması gerekecek, o zaman da evde uygulamak yerine, güvendiğiniz bir kuaförden destek almak cok daha mantıklı gibi görünüyor. Dilerim yardımcı olabilmisimdir. Sağlıklı ve güzel günler dilerim :)

      Sil
  12. Çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için aydınlandım ben en iyisi kuaförde yaptırayım çünkü masraflı olacak her halukarda çok sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, cok memnun oldum karsilasmamiza, sevgilerimle :)

      Sil
  13. Merhaba kuaförde saçım çok açık sarı bir şekılde açıldı ancak istediğim Gri asla olmadı .Gümüş platin küllü gri arası birşey istemiştim ancak maalesef ve çok iddalı bir kuaföre gittim artı .Bir kez yıkadım iki gün sonra nerdeyse sarıydı grı ıle alakasız .Bana önerılerınız olursa çok mutlu olurum .Şimdide teşekkür ederim sevgiyle mutlu kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mesajınızı aldım. Inanin sizin yasadiginizi pek cok kisi yasiyor. Gri rengin en önemli özelliği renk pigment enzimlerinin zayıf olmasıdır. Hem açık bir renk olması, hem de enzimlerin zayif olmasi nedeniyle de sactan en kolay akıp giden renktir aslinda. Bu konuda kızıllardan daha hızlıdır. Ben, hem grinin kalıcılığını, hem tonunu güçlendirmek, hem de açıcıdan sonraki performansa göre alttan turuncu parlamaları önlemek için renk çemberinde turuncunun tam zıttı olan MAVİ renkten boyama ilave ediyorum. Ama sizde turunculuk yok ise, sarı rengin alttan kendini belli etmesini engellemek icin, gri boyaniza bir miktar sarının tam zıttı olan MOR renkten ilave edebilirsiniz. Renk çemberinden renkler en tepeden baslayarak saat yönünde (sağa doğru) şu şekilde sıralanır: saat 12 konumunda (en ustte) Sarı, sonra sırayla Turuncu, Kırmızı, Mor (saat 6 yönünde), Mavi ve Yeşil. Bu çembere göre sarılığı baskilamak için tam karşısındaki Mor, bakırlığı önlemek için Mavi ve kızıllığı önlemek için de yeşil renk katilarak istenen sonucu boyadan alabiliriz. Bahsettiğim oran 1 tüp gri (silver) boyaya 1 silme çay kaşığı mor renk oranıdır. Gri boya markasinin kalitesine gore bu çay kaşığı miktarı artabilir de, azalabilir de. Eger şu anda sacinizin temel rengi cok açık sarı ise, saçın boyuna göre 1 veya 1,5 tüp, cok uzunsa 2 tüp gri boyaya bahsettigim oranda (1 tüpe 1 silme cay kaşığı, 2 tüpe 2 silme cay kaşığı gibi) Mor renk (klasik boya renklerindeki violet tarzi morlar degil, özel renk serilerindeki tam Mor renk olacak, örneğin NevaColor yoğun mor 0.22) katarsaniz, tahminimce cok daha verimli bir renk elde etmiş olursunuz. Denedikten sonra sonucu benimle de paylasirsaniz cok mutlu olurum. Dilerim sonuctan memnun kalirsiniz. Yurekten sevgilerimle...

      Sil
  14. Merhaba , Bilgilendirme için teşekkür ederim .Hemen denicem .Çok güzel bir şekilde açıklamışssınız ayırdığınız zaman verdiğniz emeğe Çok teşekürler .Boyadıktan sonra sonucu yazıcam size ..Sevgilerimle ,mutlu kalın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek :) Sizden tekrar haber almak beni de cok mutlu eder, sevgilerimle :)

      Sil
  15. Merhabalar Ben saçımı boyadım . sarı olduguna kuaföre hemen gıtmstım cok aşıldı vs kapanmaz dedıler ama kapandı :)) ben iÇİNE ıkısındende koydum mavı ve mor Fümeye benzer bır renk oldu istedıgımde açık grı degıldı zaten çok teşekkür edıyorum size .İyi ki karşılaştım .sevgilerımle mutlu kalın barışla kalın :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok mutlu oldum begenmis olmaniza :) bu formülü siz tonunu ayarlamak istediginizde morun ve diverlerinin miktarini duzenleyerek kullanabilirsiniz her daim. Hatta bir sonrakinde hazirladiginiz boya karisimina 1 cay kasigi kadar varsa sac bakim serumu da ilave edebilirsiniz, küllü ton boyalar saçı diger renklerden bir tık daha kurutur, onu önlemiş olursunuz :) yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ne zaman isterseniz yazabilirsiniz. Bildigim bir konu ise seve seve her zaman yardimci olmaya calisirim. Yürekten sevgilerimle :)

      Sil
  16. MERHABA CANDAN HANIM BENDE SAÇIMI METALİK GRİ AMA MOR YANSIMALI İSTİYORUM BANA ÖNERECEĞİNİZ TARİF NASIL OLURDU ELİMDE NEVA COLOR FÜME GRİ GECE MAVİSİ VE YOĞUN MOR BOYALARIM VAR OKSİDAN OLARAK VOL 10- 30 VAR ELİMDE
    LÜTFEN BANA DA YARDIM ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, oncelikle sacinizin su anki rengi muhim. Koyu bir renk ise, yani kumruldan daha koyu ise önce acmaniz gerekir. Actiktan sonra ise gri ve mor renklerden 1 tüp griye 1 silme tatli kasigi kadar mor renk katabilirsiniz. Oksidan olarak %6 lik veya %9 luk oneririm. Guzel bit gri-mor elde edersiniz. Bu arada biyayi yaparkrn tutam tutam alip saca boyayi yedirip bukle yaparak tutturun. O sekilde bekletirseniz gölge gibi yansimali bir geçiş elde edebilirsiniz. Umarim yardimci olabilmisimdir. Bol şans simdiden :)

      Sil
  17. SAÇ RENGİM AÇIK GRİ DİPLER SARI PEKİ BOYAYA BİRAZDA MAVİ EKLESEM DAHA ÖNCE ARKADAŞIM YAPMIŞTI AMA ŞUAN KENDİM BOYA YAPACAĞIM NE KADAR MAVİ EKLEYEYİM?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi miktarı tamamen size kalmış, ama mor ve mavi yakın tonlar zaten, daha koyu bir mor ton yaratmis olursunuz sadece, o zaman da tavsiyem mavi ve mor un gri icindeki toplam miktari yine 1 tatlı kaşığını gecmesin. Yoksa griligi ortaya hic cikmayabilir. Bu arada ölçek olarak plastik kaşık kullanmanizi öneririm, metal boyayı bozuyor biliyorsunuz, hic temas etmemesi gerekiyor. Dipler sarı, uca dogru gri ise saciniz, hic acmadan direkt boyayabilirsiniz, 1 ton dibi koyu olur, uca dogru 1 ton acik olur yeni renginiz, cok dogal ve hoş durur :) sonuc dilerim tam istediginiz gibi olur. Benimle de paylasirsaniz cok mutlu olurum :) sevgiler.

      Sil
  18. Bilgileriniz için çok teşekkür ederim en kısa zamanda paylaşıcam sizinle seygiyle kalın ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim 😊 her zaman. sevgilerimle🎈

      Sil
  19. EVET ŞİMDİ SİZİNLE PAYLAŞMA KISMINA GELDİ ;BEN MOR VE MAVİYİ BİRAZ FAZLA KAÇIRDIM VE GRİLİK KAYBOLDU ŞİMDİ BOLCA YIKAMA SÜRECİNİ DEĞERLENDİRİP AKSAMINI SAĞLICAM BAKALIN NASIL BİR GİRİLİK ORTAYA ÇIKICAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet, mavi ve mor gercekten kuvvetli pigmentlere sahip, 2-3 yikamada akar biraz, ihtiyac duyarsaniz bir 10 gun sonra sadece gri boyayip sacta fazla degil, 20 dkk kadaar bekletip durulayabilirsiniz, küllendirmis olursunuz rengi. Eminim ki su anda da cesur ve nefis bir ton olmustur. Guzel gunlerde kullanmanizi dilerim, sevgilerimle :)

      Sil
  20. mrblar bugun sacimi griye boyattim ama dipler gri uclar turuncu oldu 3 defa paket atildi acilmasi icin sacin ama bir turlu acilmadi suan cok moralsizim sizin verdiginiz tarifle boyasam turuncu yerler gri tutarmiki acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle talihsizlik için üzüldüm, sanırım saclarinizda daha evvelden kalan boya var, dipler kendi saciniz oldugundan basariyla gri renk tutmus. Uclarda daha evvelden kalan boya nedeniyle acicidan sonra turunculuk kalmis. Fakat, kızmayın bana ama, bu kadar yeni nesil boya ve bilgi varken ben kuaforlerin ısrarla eski kafada kalmış olmalarına kızıyorum. Bu renk bilgisi aslinda kuaforlerin bilmesi gereken en temel bilgi, neden ısrarla paketle acmaya paketle ve oksidasyonla turunculugu gidermeye calisip bir de saçı inanilmaz yipratirlar, aklim almiyor. Sorunuza gelince, yukaridaki yorumlarda da yazdigim gibi, turunculugun ilaci, renk cemberinde tam zıttı, yani tam karsisindaki renk olan MAVİ dir. Sacinizin tamamina gri uygulandı ise ve uclar gri-turuncu kaldı ise, tavsiyem, bu boya isleminden sonra ilk olarak yaklaşık 10 gün kadar saçı dinlendirip, yazacağım oneriyi sonrasinda uygulamaniz olur. Saç dinlendikten sonra, grilerden en açık ton olan gümüş gri renk boya ile 1 tüp mavi boya alabilirsiniz. Sacinizin gürlüğüne ve boyuna göre 2 tüp gri de alabilirsiniz. %9 luk peroksit öneririm. 1 tüp griye 1 çay kaşığı kadar mavi boya(tepeleme olmasin, silme gibi düşünün lve %9 luk peroksiti, 1 cay kasigi kadar da sac bakim serumu veya sac kremi ve 1 tatli kasigi kadar kaynamış sicak suyu ilave edip iyice karistirin. Saca uygulamaya normalin tersi olarak uclardan baslayin. Turunculugun basladigi kisimdan asagi kadar olan bolge bittikten sobra diplere de boyayi uygulayin. 20 dakika kadar bekleyin, uclardan bir tutam alip boyayı siyirarak rengin degisimini arada kontrol edin. Muhtemelen 20-25 dakika icerisinde turunculuklar kaybolacaktir. Hemen ılık su ile durulayip 1 su sampuan ve sac kremi uygulayin. Sonrasinda fircayla fonleyip rengi gün ışığında kontrol edin. Mavilik hissedebilirsiniz miktari kacarsa, ama merak etmeyin, mavinin kaliciligi yuksek olmuyor. Yine belirtmek isterim ki kuaför degilim, ancak uzun yillardir kendim uzerinde o kadar cilgin renkler, rofleler, golgeler, balyajlar denedim ki, bu tarz püf noktalarini arastira arastira yabanci kaynaklardan ve aplikasyonlardan edindim. İşe yaradigini kesfettigim bilgileri de sizinle paylasmak istedim, çünkü kuaförler ne yazik ki kendilerini gelistirmiyorlar ya da ticari kaygı ile ellerindeki malzemelerle olayi çözmeye calisiyorlar. Umarim verdigim oneri ise yarar. Sac konusunda cesur biri oldugunuz, gri renk uygulatmanizdan belli, cok seviyorum böyle marjinalligi seven insanlari :) Umarım sonuc su andakinden daha cok tatmin edici olur. Bu arada grinin, mavinin ve yeşilin pigmentleri kuvvetli olmasina ragmen, kaliciliklari zayiftir, enzimlerin marifeti saniyorum. Sacinizin uygulamadan sonraki rengi de (hatta su anki hali de) uzun sure kalici olmayacaktir. Ama tarifim en azindan alttaki turunculugun ilk 3-4 yikamada hemencecik daha da belirgin hale gelmesini önler. Hatta iyice yedirirseniz saca, 1 aya kadar severek kullanacaginiz bir ton elde etmis olursunuz. Dedigim gibi, sacinizin ince telli mi, kalin telli mi oldugunu bilmiyorum. Mavinin miktari önemli. Kalın ve zor boya emen bir sac teli yapiniz varsa 1 cay kasigini silme ile tepeleme arasi da kullanabilirsiniz. Ben maviyi grinin icinde gormeyi de sevdigimden, cok ince telli ve hemen boya emen bir sacim olmasina ragmen 1 tatlı kasigi kadar bile kullaniyordum. Ama tabi o zaman mavi kendini bariz belli ediyor. Siz garanti olsun derseniz silme çay kasigini geçememeye çalışın. Simdiden mutlu bir renk tutturmaniz dileklerimle. Umarim yardimci olabilmisimdir. Beni sonuctan haberdar ederseniz cok mutlu olurum :) sevgilerimle.

      Sil
  21. Merhaba neva color tonlayici füme gri ve fusyasini karıştırsam buna benzer bir renk çıkar mı acaba sizce? Saçlarım sariydi daha sonra küllü kumrala boyadım şuan aktı ve küllü sarı kaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, küllü sarı uzerine neva color füme ile az miktarda (1 tüp fümeye 1 tatlı kaşığı kadar) fuşya karıştırarak guzel bir küllü lila elde edebilirsiniz. Dilerseniz füme ile griyi eşit miktarda karistirip icine fuşya da ekleyebilirsiniz, daha açık ve belirgin bir ton etmiş olursunuz. Şu anki sac renginiz açık oldugundan, bu tarz farklı renkler gayet güzel oturur saçta. Sonucu buradan da benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum :) simdiden keyifle kullanmaniz dilegiyle :) sevgilerimle..

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Merhaba iyi günler:) şuan saçımın bı tutamina füme gri+ gümüş gri + çok az da yoğun mor karıştırarak denedim fakat şuan 10. Dakikadayim saçım pembe oldu 😅. Acaba siyah filan mı karistirmaliyim. Bu arada yardımlarınız için de gerçekten çok teşekkür ederim :)

      Sil
    4. Merhaba yeniden :) aslinda 10 dakika az bir zaman, isterseniz sureci 35-40 dkk ya tamamladiktan sonra kurutup o kısma biraz fön cekip gün ışığında bakabilirseniz daha net anlaşılır rengi. Dilerseniz rengi fotograf cekip bana evyapimikozmetik@gmail.com adresinden yollayabilirsiniz. Degerlendiririz birlikte. Bu arada rica ederim, yardimci olabiliyorsam asil ben cok mutluluk duyarim :) haberlesmek dilegiyle, sevgiler :)

      Sil
  22. Merhaba sacim sizin sarı gibiydi az once neva gri ve 1cay kasigi mor katarak %12 40vol acici ilekaristirip boyadim keske foto atabilsem size. Sac oldu mor 😂 helppppp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba☺️ durumunuzu okudum. Aslında ben moru cidden severim, ama saniyorum hedefimiz mordan sadece efektor olarak faydalanmakti:) saclariniz epey acik sarı imiş anladigim kadariyla, aslinda %9 luk peroksit yeterli olurmuş. %12 lik cok acici oldugundan saniyorum grinin tüm etkisini notralize etti ve elimizde sadece mor pigmentler kaldi. Merak etmeyin, morun miktarini epey az kullanmissiniz. Tahminen 3-4 yikamada epey solacaktir. Griligi artirmak isterseniz, ve tonunun biraz koyulmasi sizi rahatsiz etmezse, ben sacinizin boyuna gore 1 ve 2 tüp füme boya ile 30 dkk bekletmenin rengi kurtaracagini düşünüyorum. Peroksiti %9 kullanabilirsiniz, hatta kapansın morlar derseniz %6 lik da olur, grinin tüm tonları kisa sure etkilidir. Yikandikca akan tonlardir kolayca. Füme yi denemeden evvel 3-4 yikamalik sure (1 hafta-10 gün) bekleyin isterseniz, hem morluk aksin, hem de saç dinlensin. Cok koyulmasin derseniz griyi %6 lik peroksitle de deneyebilirsiniz. Ama nasılsa akiyor, tam renginizi bilemiyorum, abcak aklimda canlanan gibi ise, şahsi olarak benim ilk tercihim füme +%9 olurdu. Umarim kurtarici olur tarifim. Bana uygulamadan sonra da yazarsaniz memnun olurum. Yürekten sevgilerimle :))

      Sil
    2. Telefon elimde yanıt bekliyorum cevabiniz beni mutlu etti. Instagram sayfaniz varsa foto atayim kurtarin beni 😍 @she_iko sevgiler

      Sil
    3. Merhaba ben saçımı açıcıyla açtım. Ama arada turunculuklar vardı. Palette 10.1 açık küllü sarıyla neva ultimate siver Grey ile karıştıran küllü gri elde edebilir miyim

      Sil
    4. Merhaba, arada turunculuklar kalmış ise, gri tam olarak kapatmaz. 10.1 ise etkisiz kalir, sadece saçı yorar. Isterseniz koyu bir gri-füme tonu olması yeterli olacaksa acan bir boya kullanmak yerine, füme renk boya alip %6 lık oksidan ile karıştırarak uygulayın. Renk acik bir gri olmayacaktır, ama koyu bir duman grisi tutturabilirsiniz. Tabi, turunculuklar birkac yikamadan sonra ışıkta alttan yine de parlamaya baslayacaktir. Tavsiyem, bir kuaförden destek almaniz olur, ama evde kendim yapmak isterim derseniz ancak koyu bir gri ile kapatabilirsiniz. Tekrar acici uygulamanizi önermem turunculari acmak icin, daha evvelden kalan boyali kisimlardir o bölgeler. Daha da yıpranır saciniz. Umarim yardımcı olabilmisimdir :) sevgilerimle...

      Sil
  23. Merhaba, öncelikle yardımınız icin şimdiden teşekkür ederim. Kahve saçımı kuaförde açtırıp 8.1 kullu açık kumrala boyattim. Katalogda orta gri bir renk gorunuyordu. ancak yeşilimsi açık kahve oldu. Ben koyu gri gibi bir renk istiyorum. Ne yapabilirim? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aydan hanım :) Eğer şu anki renginiz kumral tonundan daha koyu değil ise, size de füme renk denemenizi tavsiye ederim. Koyu bir küllü gri tonudur füme. Tabi ki şu anki renginizi görmemiş olduğum için net bir yorumda bulunmam yanlış olur, fakat gri tonlarında bir saç istiyorsanız, dedigim gibi füme boya ile koyu bir gri elde edebilirsiniz. Gümüş gri boyalar, anlatmis oldugunuz kumral ya da acik kahve renklere hic etki etmiyor ne yazik ki. Gümüş griler icin saçın epey bir beyaza yakin platine kadar açılmış olmasi gerekiyor ki bu saçı ciddi yoran bir işlem. Siz bir açtırma işlemi yaptırmış olduğunuz için, yeniden actirmanizi tavsiye etmem, yanma ve kopmalar olabilir. O nedenle grinin koyu tonlarını tercih etmeniz daha güvenli olur. Saç uzunlugunuza göre (boyun hizasında ve daha uzun ise kesinlikle 2 tüp) nevacolor un veya omega markasinin füme tüp boyasindan alip, 6 lık oksidan krem ile (2 tüpe 2 x 50ml oksidan) karıştırın, karışıma fındık kadar sac bakim kremi de ilave edebilirsiniz, boyanin kurutmasini önler. Diplerden ucalara iyice boyayi yedirip 40-50 dakika bekletip ilik su ile durulayip sampuanla yıkayın. Eğer renkten emin olmak isterseniz, tüplerin once 1 tanesini acip üçte birini kaba sıkıp, 20ml kadar da oksidanla karistirip altlardan 1 tutam saca sürün, yarım saat kadar bekletip durulayin ve kurutup renge bakın. Hoşunuza giderse tüm saca uygulayabilirsiniz. Böylelikle riske girmemis olursunuz. Umarım tam istediginiz bir ton yakalayabilirainiz. Yürekten sevgilerimle :)

      Sil
  24. Çok teşekkür ederim. Sağlıkla ve sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  25. Candan hanım merhaba.Saçlarım siyah boyalı.Tam ön ortada bir tutam saçıma gri attırdım.Ancak açıldı.Omega plus silver boyaya bir miktar 9 volume açıcı koyarak boyadım.Ancak sarılar gri olmasına rağmen diplerim yani kendi saçım turuncu oldu.Ne yaptıysam kapatamıyorum.Sizce ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, kendi saciniz koyu renk ise turunculuk mutlaka oluyor. Hele ki bir de koyu boya varsa cok daha zordur acmak. Roflede uygulanan acicilar disinda normal tüp boyalar ve 9-12 vol acicilar maalesef platine kadar acamiyor saçı, bu yuzden de üstüne vurulan renk ne olursa olsun tam tutmuyor. Tavsiyem, ya füme renk boya alıp 6 vol ile iyice koyu griye dönmeniz ya da açıcı alıp (oryal), iyice o tutamı platine acmaniz ve üzerine gümüş gri boyamaniz olur. Yine de ben oryal taraftari degilim, cok yipratiyor saci, bir de bu dönemde duzelttirmek zorunda kalirsaniz kuafore gitmek de mümkün değil, malum karantinadayiz. Füme ya da gri boya ile yeniden boyarsaniz icine bir miktar, mavi renk boya katabilirsiniz varsa, misal, sadece 1 tutam saci boyayacaksaniz gri boya ile, gri tüpün 1/5 ini (10ml) kullanip icine leblebi kadar bir mavi boya karistirabilirsiniz, karisimi 6 vol ile hazirlamanizi öneririm. Mavi renk turuncunun karsit rengidir, en iyi nötürleyen renktir. Umarim yardimci olabilmisimdir :)) mutlu ve sağlıklı gunlerimiz olsun dilerim.

      Sil
  26. Merhaba, benim sacim kullu sari , omega plus silver ve neva color yogun mor renk aldim. Sacimi gri-lila yapmak istiyorum, elimde bide 12% 40 vol oksidan var . Nasil kullanmami onerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, küllü sarı büyük avantaj taban rengi açısından. Uzunluğunu omuzdan çok aşağıda değilse miktar olarak 1 tüp omega silver icerisine 1 tatlı kaşığı kadar mor renk ilave edip, 40 vol oksidandan da 50-60 ml kadar karistirin, ben saç yipranmasin diye 1 tatli kaşığı badem yağı ya da sızma zeytinyağı ekliyorum karışıma, güzelce boyayı homojen kivama gelene dek karıştırın, sonra diplerden baslayip sürün, en son uclara sürüp yayın ve 45 dkk kadar bekleyip yikayin. Mor renk kuvvetlidir, baslangicta 1 tatli kasigi kadar olmasina ragmen yogun cikabilir sacta, 2 yikamaya akar merak etmeyin, guzel bir lila elde etmis olursunuz. Bu bilgileri sacinizin küllü sarı tonunu, sac teli yapinizi, gürlüğünü ve uzunluğunu görmeden veriyorum, dilerim istediğiniz sonucu alirsiniz. Evvelki yorumlarimda da yazdigim gibi, gri-mor-mavi-yesil gibi renkler sacta cok uzun kalamiyor. Birkaç yikamadan sonra akiyorlar. Telafisi de böylece kolay oluyor. Yeniliğe açık biriyim ben, dolayisiyla cok deneme yanilma yaptim sac renklerinde ve her seferinde de severek kullandim bu tarz marjinal renkleri :) gerci boyalarin kaliteleri de eskisi gibi degil, markadan markaya da degisiklik gosteriyor, ama radikal renkler konusunda neva nin secenekleri cok fazla, diger markalarda bulamadigim renkleri neva da buldum hep. Umarim seversiniz biya sonrasi lila renginizi, benimle de paylasirsaniz cok mutlu olurum :) rengarenk ve mutluluklarla dolu bir hafta dilerim, yürekten sevgilerimle :)

      Sil
  27. Merhaba candan hanım saçlarım kahve tonlarında neva color gümüş 9.01 yapmayı düşünüyorum omuzlarımın baya aşşağısında. Ben pembe gri olmasını istiyorum. Bunun için hangi rengi numarayı karıştırmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve hnm merhabalar. Saçlarınız kahve tonlarında ise, açma işlemi yapmadan gri-pembe bir ton tutturmak cok zor. Eger açma işlemini göze alirsaniz ve sacinizdaki kahve tonu kendi renginiz ise bir yöntem yazabilirim. Ama kahve tonu renginiz boya ise o zaman açma işini kuafore yaptirmanizi öneririm. Boya açmak, kendi saçımızı açmaktan daha zordur. Kızarma ve turunculasma olacaktır. Eğer kendi saciniz ve boyasızsanız, açıcı setlerden alıp, talimata uygun dikkatlice hazırlayıp, saça uygulayip, sık sık kontrol ederek 30-40 dkk bekletip yikayabilirsiniz. Gri-pembenin düşlediginiz gibi tutması icin sacinizin epey açılması gerekebilir. Cok açık bir sariya kadar eşit şekilde acilirsa, uzerine neva gümüş gri (2 tüp) + neva fuşya pembe (1/3 tüp) karistirip, 120 ml 9 vol oksidan ve 1 kaşık zeytinyağı karistirarak boyayi hazirlayip saciniza uygulayabilirsiniz. Fakat dediğim gibi, eğer sacinizda boya varsa (uçlarda kalmış eski boya dahil) kesinlikle açma işlemi hüsran olur, alacalı şekilde ve kızararak açılır sac. Bir de uzun sayılır saçınız yazdiginiza göre. Ben evde denemenizi Önermem. Önden kuaförde açtırıp, küllü bir sarı tonuna döndürürseniz, 1-2 ay sonra profesyonelce açılmış saciniza verdiğim formülü uygulayabilirsiniz. Başlangıçta fuşya baskın görünse de, cok çabuk akar ve tatlı pastel bir gri-pembe renk kalır saçta. Umarım yardımcı olabilmisimdir :) sevgilerimle.

      Sil
  28. Çok teşekkür ederim geri dönüşünüz için. Ablam kuaförlük kursana gitti saçımı hem kestirip hem ona boyatıyorum hep aynı zaman da onun saçını da açıp boyuyoruz. Ama tek renk yapıyoruz yani ilk olucak. Daha önce lorealin ombre setini alıp saç uçlarına aralarına yapmıştım yani bir yıl oldu neredeyse. Şuan uçlarda var sadece az biraz kestireceğim sonra tekrar boyatacağım.saçlarım da kendi kahvesi sadece uçlar da biraz bakır var. Yaptıktan sonra size dönüş yapacağım inşallah güzel sonuç alabilirim tekrar teşekkürler sevgiyle 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) cok memnun oldum tanışmış olmamıza, yeniden haberlesmek dilegiyle, sevgiler :)

      Sil
    2. Sizi tekrar rahatsız ediyorum kusura bakmayın lütfen ☺️

      Sil
  29. Tekrar rahatsız ediyorum sizi şuan fuşya bulamadım açıkcası internetle fln da uğraşıp beklemek istemiyorum. Ben sizin saçınız kadar açık gri de olmasını istemiyorum açıkcası o yüzden füme gri mi yoğun gümüş mü alsam bana tekrar renk karışımı önerirmisiniz. Şuan istediğim renk çok açık da değil çok koyu da grili pembeli ama pembeyi çok cırt pembe istemiyorum. Rose gold gbi pembe istiyorum açıklı koyulu grinin aralarında rose gold pembesi gbi olsun istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurullah :) rahatsizlik ne demek :)) Eger acma yapilacaksa ce sonra gri-rose yapacaksaniz ve grinin acik olmasini istemiyorsaniz ben size füme gri tavsiye ederim. Mükemmel bir ton ve baslangicta koyu gibi dursa da 2 yikamada harika bir griye dönüyor. Pembeyi fuşya bulamadiysaniz baska bir pembe tonu olabilir, ya da onu da bulamadiysaniz açık şarap kirmizisi tonunda bir boya alabilirsiniz, fakat fuşya için verdiğim ölçü kadar değil, daha az, mesela 1 silme tatlı kaşığı kadar koymalisiniz. Pembelik az olsun diyorsaniz ben hem fusya icin hem acik sarap kirmizisi icin söyle taric edeyim: 2 tüp füme gri + 1,5 silme tatlı kaşığı fuşya + 120 ml 9 vol oksidan, ya da 2 tüp füme + 1 silme tatlı kaşığı acik sarap kizili + 120 ml oksidan 9 vol. Yalniz şunu soylemeliyim ki, Açık şarap kizilini ben gri ile denemedim, tercihen fuşya öneririm, marketlerde bulamiyorsaniz internetten siparis verin, riske girmeyin derim. Ama oradan dahi bulamiyorsaniz son secenek olsun acik kizil. Umarım cok guzel bir ton yakalarsiniz, sonuclardan haberdar edin beni de olur mu? Bu arada, ablanizin tecrübeli olmasi cok büyük şans, kendisine de onerilerimi danisabilirsiniz, belki daha guzel bir alternatif de soyleyebilir. Hatta bana da bilgi olmuş olur paylasirsaniz :)) Kocaman sevgiler, haberlesmek dilegiyle :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim yazmayı unutmuşum saçlarım yoğun olduğu için üç tüp almayı düşündüm ben fümeyi oran yine de aynı mı olur? Tabi ki haberder ederim sizi de. Ablam konusunda gerçekten şanslıyım kesim ve boya yapıyor ama iki farklı renk karıştırmafa sizin tecrübelerinizden faydalanacğız umarım güzel bir ton çıkar ortaya. Koyu gri ve rose gold tarzı pembe için başka bir markadan pembe olabilir mi peki önereceğiniz bir markada pembe renk var mı koleston gibi?

      Sil
  30. Sizi çok bunaltıyorum ama bir sorum daha olucak şimdi bu açık soğan kabuğu renk tonunu alıp katsam grinin arasında turuncu mu olur nasıl bir renk katar ya da farklı tonlar da alsam diyorum tarçın bakır veya patlıcan moru gibi onlarda nasıl bir renk çıkar ortaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) Ben sogan kabuğu veya içinde bakır tonu olan bir renk önermem, çünkü akınca kötü bir turuncu-sarı ara renkte kaliyorlar. Hayal ettihiniz gibi bir rose gold etkisi olmayacaktir tahminimce. Pembelik hic olmaz tahminimce o tonlarda. Griyi de bozuyor bakirlar. Ilk tercihiniz fuşya tarzi baskin pembeler olsun. Marka olarak cok çeşit cikti son yillarda piyasaya, denemedigim ivin şunu alın diyemiyorum, ama internet her zaman cok daha geniş bir yelpazede, magazalarda olmayan her ton vardir, trndyol veya n1 1 e bakabilirsiniz. Saciniz hem uzun hem cok cok gür ise 3 tüp olabilir, ama orta uzunluk ve gür ise 2 tüp yetecektir. Yedek olsun, siz 3 tüp alin, once 2 tüp ile karistirip bir bakin miktara, gözünüze az gelirse 2,5 füme yapın. Pembeligin akiciligi coktur, hemen aciliverir rengi, gözünüz kesiyorsa biraz fazla koyabilirsiniz pembe boyadan. Mesela tüpün 1/4 ünü veya 1/3 ünü. Bu karışımı ilk mesajimda yazdığım gibi saciniz acildiktan sonra uygulayacaginizi varsayiyorum. Kahve tonu veya kumral tonu üzerine direkt boyarsaniz sonuc sizi tatmin etmezmhafif bir renk isildamasi alirsiniz, o da birkac yikamada akar gider. Yani, yapmak istediginiz renk zaten zor bir renk, o nedenle ikame ürünler denemeyin, füme yerine gümüş, fuşya yerine kızıl vs diye ilerlersek sonuc hic istedigimiz gibi olmaz. Siz hem fumeyi hem fusyayi internetten bulun bana kalirsa. Bir de iyice açılmış sari saca uygularsaniz gayet guzel olacaktir, eminim. Merakla beklerim sonucu :) sevgilerimle..

      Sil
  31. Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. Söylediğiniz gibi uygulamaya çalışağım inşallah güzel sonuç elde edebilirim bugün boyuyacağız. Şarap kızılı ve füme alacağım fuşyayı başka bir markada bulabilirsem fuşya alacağım. Çok sağolun iyi günler ☺️

    YanıtlaSil
  32. Merhaba tekrar ben bu sefer işlem tamam ama sonuç pek ummuduğumuz gibi olmadı.😅 Saçlarımı açtık baya baya sarıya açıldı kahveden. Dediğiniz gibi üzerine 2 tüp füme bi tüp gümüş ve 1/3 de şarap kızılı kullandım. Ama saçımda griden eser yok. Rose gold , mor gold , soğan kabuğu var arada böyle bir şeyler oldu. ☺️ Garip bir renk oldu. Griyi göremediğim için üzüldüm ama renkte hoşuma gitti. Sonuçta denememiş olsam bilemicektim ve hep aklımda kalıcaktı en kısa zamanda üstüne gri deniyeceğim ☺️👍🏻

    YanıtlaSil
  33. Ya direk küllü kumral bi renk tonu da olabilir. Teşekkür ederim sizede sonuç tam da istediğim gbi olmadı ama bu olasılıktı sadece buna değer. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meehaba, renkte griligin zayıf olmasina üzüldüm, ama cikan renk hoşunuza gittiyse de mutlu oldum :) fuşya bilabilseydiniz belki gri pigmenti kizil kadar emmeyebilirdi. Ama olsun, siz 2 hafta sonra isterseniz gri ile tekrar boyayin, cila gibi olur, epey küllendirir. Sadece füme ve gri karışımı kullanın bu defa. Cesaretinizi yürekten tebrik ederim, benim gibisiniz, yenilikleri seviyorsunuz :) Iletisiminiz, guzel yorumlariniz icin kocaman teşekkürler :) yeniden haberlesmek dilegiyle, sevgilerimle :)

      Sil
  34. Tekrar açma işlemi yapacakmıyız peki griyi yapmadan önce sanırım olmaz boyalı olduğu için. Teşekkür ederim bende ilgili konuşmanız için sağolun. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, tekrar açmayın, zaten açma saçı yipratan bir işlem. Sadece gri ile küllendirmiş olacaksınız. Rica eserim, tekrar haberlesmek üzere, sevgiler :)

      Sil
    2. Tekrar merhaba candan hanım , bugün saçlarımı boyayalı tam bir ay oldu saçlarım aktı şuan ki renk açık bakır oldu. Söylediğiniz gibi tekrar bi gri boya aldım. Ama ablam boyanın girmeyeceğini o yüzden iyice aksın diye beklememi söylüyor. Füme gri aldım iki tüp bir tüp silver aldım. Tekrar boyasam nasıl bir sonuç alırım ?

      Sil
    3. Merhaba :) Bakırlık varsa ablanizin dedigi gibi gri veya füme onu kapatmayacaktir. Bakirdan arinmak lazim grinin ke dini gosterebilmesi icin. Bunun yontemleri var tabi ki ama evde yapmanizi önermem. Tekrar tekrar birkac islemi malzeme alıp, zaman ayırıp parca parca yapmak cok zahmetli olur. Maliyet acisindan da kuafor masrafiyla neredeyse kafa kafaya gelir. Emeginize ve ugrasmaniza degmez. Bakirlik ve kizillik varsa muhakkak once uzman bir kuaförün saci bu tonlardan kurtarip küllendirmesi uygun olur. 1 günde hallolabilecek bir uzman dokunusuna yaklasabilmek icin evde olmadı bastan, bir daha gri, tekrar füme vs 3-4 kez islem yapip vakit ahiracaksiniz ve mubtemelen sonuc yine tam hayal ettiginiz gibi cikmayacak. Referansı olan duzgun bir kuafore veya ablaniza guvenip teslim edin derim sacladinizi. Her boyama islemi bir kat daha yorup sentetiklestirecek sacinizi. Evde daha fazla yipranmasin derim sahsen. Umarim guzel bir sonuc elde edersiniz. Istenen küllü açık tonu yakaladiktan sonra siz zaten ara ara grilerle devam edersiniz. Ablaniza selamlar, sevgiler. Günleriniz guzel gecsin dilerim.

      Sil
    4. Teşekkür ederim candan hanım, sizin cevabınızı beklemeden boyama yaptım füme ve gümüş kullandım istediğim tam çıkmadı evet ama bakırlık sarılık gitti küllü kumral oldu 😅 sağolun vaktinizi ayırdığınız için.

      Sil
    5. :) sevindim bakırlığın gitmis olmasina. Rica ederim ne demek, her zaman yardımcı olmaya çalışırım. Sevgilerimle:)

      Sil
  35. Merhaba efendim saçlarımı actim uclari platin sariydi actiktan sonra tekrar platin sari ile boyadım fakat uclari gri dipleride farkli sari oldu gri yapmak istiyorum dipleride lutfen yardimci olurmusunuz gri boyami almam lazim yardımınıza ihtiyacim var lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, koyu saci perakende acicilarla actigimizda yeterli olmuyor çünkü profesyonel malzemeler kadar kuvvetli degil icerikleri. Eger diplere yakin kisimda bakirlik yoksa, rengi küllendirmek icin benim uyguladigim formülü yazayim size. Fakat bu formül eger bakirlik varsa istediginiz sonucu vermeyecektir, sacinizi gormedigim icin yorum yapamiyorum. Bir de hem acma hem platin boyama, yani 2 islem yapmissiniz, saciniz epey yıpranmış olabilir. Tekrar bir boya işlemi oldukça hüsranla bitebilir. Uyarmak isterim. İsterseniz once sacinizi bir sure (2 hafta) bakim yaglari veya ürünleri ile dinlendirin. Sonra bir kuaforde platine döndürdün. Gri icin de 1 ay kadar sonra bu formülü uygulayabilirsiniz. 1 tüp gri boyaya 1/3 tüp kadar 10.1 cok acik küllü sari ve 1 silme tatlı kaşığı mavi boya (neva color tüp blue olabilir) ilave edip, 9 vol 60ml oksidasyonla, 1 tatlı kaşığı da badem yağı veya saç bakim kremi ilave edip karistirarak boyanizi hazirlayip, uclara indirmeden dipte kalan kisimlara uygulayabilirsiniz. Ancak dedigim gibi, eger platin disinda kalan dibe yakin kisimda en ufak bir bakırlık var ise, kuaforde actirmadan hemen bu formül ile boyasaniz dahi 3-4 yikamaya küllülüğünü yitirir ve yine koyu, bakirlari olan sarı ton ortaya cikar. Guzel bir küllü gri-platin icin saçın tamaminin ciddi açık sari-platine dönmesi gerekir önce. Bunu da evde yapmaya calismanizi hic önermem. Zaten 2 islem yapmışsınız, o nedenle 2 hafta dayanin, sonra bir uzmana actirin. Yine biraz dinlendirip formulu uygulayin derim. Sac işi ne yazik ki bir kerede yapayım ve istedigim renk olsun diyebilecegimiz bir iş degil. Burada öneride bulundugum bazı güzel yürekli okurlar da aceleci davranip hemen uygulamaya gecip ne yazik ki tam istedikleri sonuca ulasamadiklarini, keske bekleseydik diyerek mesajlarini ilettiler daha evvel bana. Sonra "peki simdi ne yapayim, hangi boyayi alsam telafi ederim?" diye soruyorlar, ama ne yazik ki evde telafisi zor oluyor. Muhakkak kuaför öneriyorum. Ben kendi sacimin yapisini, tel kalınlığını, boyayı emme kabiliyetini yillardir boya yaotigim icin deneyimleyerek ogrendigim icin, kendi sacima formülü kendim yazar olmustum. Her sac farklidir. En yakin arkadasima benim formülüm ayni sonucu vermedi mesela çünkü saç teli kalin, keratini yuksek ve boya emme kabiliyeti cok zayifti. İnatçı sac derim öylesine. Simdi sizin de sacinizi bilmedigim icin bunu yapin kesin işe yarar diyemem. Hedefiniz platin-gri oldugu icin bunu evde yapmak mümkün olmayacaktir. Umarim yardımcı olabilmisimdir. Sevgiyle kalın :)

      Sil
    2. Bu arada formüle 60ml oksidan demisim, 80 yazacaktim aman dikkat, 60ml az kalir, yanlış tuşa basmışım, düzelteyim dedim :) yine yazmis olayim, bu formül hemen uygulamaniz icin degil, platin sariya tamamen döndüğünüz zaman güzel olacak bir formül. Kuaför olmadığımı daha evvel de yazmistim, ama 20 seneye yakın kendi sacina envai çeşit formül ile röfleden fuşyaya, küllü maviden haki yeşile, akliniza gelebilecek her rengi uygulamış bir deneyim cadısıyım :)) , istenmeyen renklerden arindirıp, siyahtan sarıya döndürmeyi vs hepsini uygulayabilmis bir blogger olarak paylasiyorum tecrubelerimi. Biraz da marjinal bir yapim oldugundan cok cabuk sactan sıkılıp degistirmisimdir yillarca. Yine de uzmanlığım kendime göredir. Kimseye zarar verecek bir işlem önermem. Kuaförler bu işin mekteplisidir, ben sadece alaylıyım. Nacizane verdigim önerilerden cok memnun olanlar geri dönüş yapiyirlar hep, yorumlar yukaridadir. Dilerim siz de tam istediginiz renge kavusursubuz. Saç, biz kadınların en güzel aksesuarı, o nedenle herkesin istediği saça kavuşmasını isterim :) sevgiyle kalın, gidişhattan beni de haberdar ederseniz cok mutlu olurum :)

      Sil
  36. Merhaba Candan hanım bende bu gri saç furyasına katılmak isteyip koyu kestane neredeyse siyah renk gibi görünen saçlarımın uclarina (15cm) ve önlerime birer tutam palettenin ultra yoğun renk acıcı ile açmaya çalıştım 🙈 vee sonuç hüsran saçın yarısı turuncu aralarda kahve tonlar😱 ben şimdi ne yaparım tekrar açığıyla açsam yanacak ne yapsam bilemedim saçlarımda uzun kestirmek istemiyorum size danışmak istedim banada bir öneride bulunabilirmisiniz. Bu arada blogunuzu inceledim çok güzel şeyler paylaşmışsınız sizden bir ricam daha var annemin kireçlemesen dolayı omzunda ağrısı var hangi yağları kullanıp ağrısını dindirebilirim? Birde kuru saçlar için nasıl bir bakım tavsiye edersiniz bununla ilgili de bir paylaşın yaparsanız çok sevinirim😊 Çok uzun oldu hakkınızı helal edin şimdiden çok teşekkürler 🙏💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Öncelikle güzel yorumlariniz icin cok teşekkür ediyorum. Saç konusuyla başlayayım, kumraldan daha koyu renk olan saclar, hele ki boya var ise ne yazik ki ultra / extra açıcı denilen ürünlerle dahi istenen kivamda açılamıyor. Daha evvelki yorumlarimda da farkli ziyaretcilerime ayni sekilde yazdim. Bir uzman kuaföre ve profesyonel kullanim için ancak kuaförlerin ulasabildigi ürünlerle sacin acilip, yipranmaya karşı bakimlarinin yapilip, sonra gri tonlamanin verilmesi uygun oluyor. Benim de kendi sacim koyu kestane, siyaha yakın, fakat ben bu fotograflardaki gerilere ve tonlara getirmeden evvel belki 1 sene boyunca ufak ufak acma islemleriyle ve küllendirme islemleriyle sonuca ulastim. Yani bir seferde kestaneden platine acip sonra hemen gri yapmadim, bu imkansiz zaten. Sizin sacinizda alacalı ve acikli koyulu bir acilma olmussa boya vardir, kendi boyasiz saciniz tek renk acilir genelde. Benim tavsiyem, muhakkak kuaför desteği almaniz olur. eger kuaföre gitmek istemiyorsaniz da, yapabileceginiz tek sey, açılmış olan kisimlardaki en koyu kalmis tonda sacinizi boyamaniz olur. 1 ay dinlendirdikten yine tavsiyem kuaför olacaktir, ama illa kendiniz griye dönmek istiyorsaniz, dedigim gibi bu cok uzun ve aşamalı bir surec6olacaktir ve kesinlikle sac yipranir. Eger bu kadar koyu tonda boyali bir dac olmasaydi ictenlikle tavsiye verebilirdim, fakat şu durumda evde yapilabilecek her islem hüsranla sonuclanir. Hic istemem bunu.
      Annenizin omuz agrilarindan bahsetmissiniz. Agrilar icin en etkili yağ mentoldür. Orijinal Çin yağı dedigimiz yaglar cok kuvvetlidir, cilde direkt uygulanmamasi lazim. Doğallığıni sertifikalarla sunabilen bir bitkisel yağ markasi arastirin. Aktar markalarini tercih etmeyin, bazilari cok degisti, dogalliklarindan şüpheliyim. Kas, eklem agrilari icin 6 cay kaşığı zeytinyagina 6 damla mentol (okaliptus yagi) (Çin yağı en kuvvetlididir, bu karisimda menthol yerine cin yagi da kullanabilirsiniz, önce annenizin bilek icinde test edin, bir kizariklik yapmasin), ya da yine 6 cay kasigi zeytin yagina 6 damla lavanta yagi, veya yine 6 cay kaşığı zeytinyağına 6 damla biberiye yağı. Bu 3 alternatiften birini deneyebilirsiniz. Yavasca masaj yaparak agrili bölgeye uygulayabilirsiniz. Haftada 3 ü gecmeyecek sekilde. Bu tarifler tedavi etmez, ama agri olan bolgede bir rahatlama saglar sadece. Yağ markasi cok önemli, iyi arastirin lütfen.
      Kuru sac icin ben sampuanimin icerisine 1 tatli kaşığı çörekoto yağı koyuyorum, calkalayip kullaniyorum. Tavsiye ederim. Sampuanin köpürmesi biraz azaliyor ama sac nemi icin cok faydali. Bir de fön makineleri cok kurutuyor saçı. Önümüz kış, ama mümkün olduğunca duştan sonra havlu ile iyice nemini alıp, baska bir kuru havlu ile saçları sarıp, bir 20 dkk kadar bekledikten sonra, fön makinasini en yavaş hizda ve ısısı en düşük kademede olacak sekilde saçı kurutmak, saçın nemini koruyacaktir.
      Umuyorum yardımcı olabilmisimdir :) isminizi bilmedigim icin isimle hitap edemedim yazimda, kusuruma bakmayın. Cok memnun oldum karsilasmis olmamiza. Annenize sevgiler ve sifalar dilerim. Mutlu günler :) sevgiyle kalın :)

      Sil
  37. Merhaba Candan hanım benim ismim Dilek öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim😊 Samimi adınız gibi candan ve sıcak yorumlarınız ne güzel pozitif enerji niz ne güzel yansıyor taa buraya çok mutlu oldum teşekkür ederim 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Dilek hanım, kucak dolusu sevgiler :))

      Sil
  38. Merhaba candan hanım, ablamın saçını boyamak istiyoruz. Saçında boya yok, yoğun ve uzun saçları var. Küllü kumral istiyor. Hangi numarayı, numaraları ne kadar kullanmalıyız. Yardımcı olabilir misiniz.

    YanıtlaSil
  39. Merve hanım merhaba, ablanızın şu anki saç rengi nedir?

    YanıtlaSil
  40. Kumral tonlarınde yine koyu diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden merhaba, kestane veya siyaha yakın tonlarda ise açma işlemi olmadan güzel bir kumral tutturmak zordur. Ama yine kumral tonlarinda ise, boya ile biraz acmak mümkün olur. Her yorumda yazdığım gibi size de yazmak istedim ki bizzat kuaför degilim, ama yillarca kendimde envai cesit renk, rofle vs uygulamalarimdan sonra, renklerin etkileri ve yansimasi uzerine pek cok arastirmamdan sonra alaylı bir bilen haline geldim :) Ablanizin sac yapisini, tellerinin kalın veya ince olup olmadigini, uzunluğunu ve gürlüğünü bilemedigimden kullanilabilecek boya miktarlarini tam net soylemem mümkün degil. Ancak, koyu kumraldan küllü açık kumrala gecmek icin tavsiyem 1 tüp (50ml) 9.1 küllü açık sarı renk icerisine 1/5 tüp (10ml) gümüş gri renk boya katıp, içine 60ml 9 vol oksidan krem ve 1 tatlı kaşığı badem yağı ilavesiyle boyayı hazirlamak olur. Bunu cok iyi karistirarak saca enseden uygulamaya baslayip, tüm sacin iyice boyandigindan emin olduktan sonra 30 dakika bekleyip ilik su ile durulanmasi gerek. Ardindan sampuan ve sac kremi uygulayabilirsiniz. Verdigim ölçüleri ablanizin sacinin çok gür olmadığını düşünerek ve omuz hizasindan daha uzun olmadigini düşünerek yazdım. Bu karisim saci 2 ton kadar açıp, kullendirecektir. Yine tekrarlamak isterim ki, uzaktan ve saçı gormeden formül vermek dogru degil, ancak malum pandemi kosullarindan ve ekonomik sıkıntılardan dolayi pek cogumuz kuaföre gidemiyoruz ve boya işlemini evlerde nacizane uygulamaya calisiyoruz. Ben de bilgim dahilinde evde yapilabilecek ve açma işlemi gerektirmeyen ton degisiklikleri icin talep edenlere kendi uyguladigim boya karisimlarini yazarak yardimci olmaya calisiyorum. Sac daha uzun ve gür ise tarifin tam 2 katini hazirlayin. 2 tüp 9.1 boya, 20ml gümüş gri (yaklaşık tüpün 1/3ü) ve 120ml 9 vol oksidan. Badem yağını da 1,5 tatlı kaşığı eklemeniz yeter, fazla olmasın. Böylece saca bolca boyayi yedirebilirsiniz. Boya az gelirse alacalı bir sonuç cikar, hoş olmaz. Umarim yardimci olabilmisimdir. Tavsiyem, karisimdan azar miktar bir küçük kaba hazirlayip once enseden bir tutam saca uygulayip yarim saat bekleyip yikayarak ve kurutarak tonuna bakin. (Ama tamamini hazirlamadan evvel yapin bunu, tüpten çıktıktan sonra havayla temas eden boya fazla bekletilmemeli çünkü.) Hosunuza giderse tüm formülün karışımını hazirlayip tüm saça uygulayin. Boylece sürprizle karsilasmamis olursunuz. Sonuctan beni de haberdar ederseniz cok mutlu olurum. Yürekten sevgilerimle :)

      Sil
    2. Merve hanim, bu arada sac boyalarini hazirlarken hicbir aşamada metal kaşık veya metal bir madde boyaya temas etmemeli. Sadece badem yagini metal kasikla Ölçüp, boyaya degdirmeden ustten akitabilirsiniz. Yazida belirtmedim, ama çoğu kişi bunu bilmez. Boyaya veya oksidan kreme metal değince hızlıca kimyasal tepkimeye girer ve bozulur. Varsa plastik kaşık kullanilabilir. Boyayi da plastik boya kaplarindan temin ederek, saca boya ugulamakta kullandigimiz boya fircalari ile karistirmamiz ve saca bu fircalarla uygulamamiz gerek. Ben hazir sıkma şişeli boya setlerinden kullanmiyorum, kuaförlerin kullandiklari tüp bolayardan kullaniyorum. Onların kalitesi daha yüksek benim deneyimlerime göre. Marka belirtmedim, siz Neva color da alabilirsiniz (küllü tonlarda bana göre en başarılı marka, bir de gümüş grisi de var ve guzel.) ama 9.1 icin baska marka da tercih edebilirsiniz. Koleston vs gibi. Hangisine ulasabiliyorsaniz. Sevgiler...

      Sil
  41. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  42. Merhaba saçımı gri yapmak istedim sarıyı elde ettim ama griyi nasıl elde edeceğimi bilmiyorum yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  43. Merhabalar,

    Saç boyası karıştırma konusunda verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben genellikle, birbirini tamamlayabilecek, benzer yansımalar içeren tonları karıştırmaya özen gösteriyorum. Bu şekilde, kafamdaki tonu yakalayabiliyorum. Saç boyası karıştırmayı şu açıdan da seviyorum; kendimize özgü bir renk elde ediyoruz. Bu konu hakkında bilgi ve deneyimlerimi paylaştığım yazımı faydalı olması adına ben de sizinle paylaşmayı çok isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/sac-boyasi-karistirirken-nelere-dikkat-edilmeli/

    Keyifli okumalar diliyorum, saygı ve sevgilerimle…

    YanıtlaSil