5 Mayıs 2016 Perşembe

Gri Renk Saç / Lila ve Mavi Işıltılı Küllü Gri Saç Renklerim

Silver + Fuşya

Son dönemlerde epey moda olan bir hadiseden bahsetmek istiyorum. Gri saç boyası. Grinin belki de 50 tonunu sokaklarda görmek mümkün. Geçen kış sarı, röfleli saçıma gri ve mavi boya karışımı ile tam manasıyla kot rengi vermiştim. Açıkçası çok da şahane olmuştu ve çok beğenilmişti. Sonra sıkılgan ve maymun iştahlı yapım gereği havalar  ısınmaya başlayınca yine açıcılarla saçımı küllü açık sarıya döndürdüm. Tabi bu arada bitkisel yağlarla ve E vitamini kapsülleri ile haftada 2 gün bakım yapmayı da ihmal etmedim. Saçlarımı hep kısa boy kullanıyorum, ancak her ne kadar da kısa saçın riski daha az deseler de, uçlarda oluşacak tahribat ne yazık ki kısa saçta çok daha fazla göze batıyor ve kesimle kurtulmak bir o kadar zorlaşıyor.
Gelelim 2. kez griye dönme macerama. Bu defa da griye biraz fuşya rengi katıp tatlı küllü bir rose gold, hatta küllü pembe bir renk elde etmek istedim. Ancak, koyduğum fuşya sanıyorum az geldi ki, lila ışıltılı hoş bir gri renk çıktı ortaya. Gri saç için kullandığım boya Omega Plus ın Silver ı, mavi saç ve pembe saç (fuşya) için ise kullandığım boya Neva Color un renkler serisinden tüp boyalardır.
Saç boyası hazırlarken renge uygun oksidan kullanmak (%9'luk veya %6'lık) önemli. Ancak, daha önemli bir şey var ki, o da muhakkak her boya karışımına birkaç damla sızma zeytinyağı ya da jojoba yağı, hiç olmadı tatlı badem yağı eklemek. Bu işlem boyanın renk vermesini etkilemiyor, fakat saç tellerinizi olası hasarlara karşı bir güzel koruyor. Ayrıca boya sürdükten sonra saçı taramak ve bıyayı yaymak da oldukça kolaylaşıyor.
İşte benim çılgın renkli kafam ve boya öncesi-sonrası birkaç fotoğrafım :)


Mavili Griden önce


Mavili Griyi ilk boyadığım gün


Mavili Gri 1 ay sonra akınca


Fuşyalı Griden Önce


Fuşyalı Gri ile lila efektli gri sonuç (şu anki son hali)