27 Nisan 2016 Çarşamba

Nergis Esansı ile Aroma Terapi

Benim kokulara ve aromalara olan düşkünlüğüm malumunuz, pek çok yazımda da dile getiriyorum zaten. Gittiğim her hediyelik eşya dükkanında muhakkak kendime yeni bir mumluk, buhurdanlık, tütsü, kokulu mumlar ve esans yağları bulup alıyorum. Dayanamıyorum resmen. Bugün gittiğim bir dükkanda da bu yeşil, bohem dokulu buhurdanlığı ve en sevdiğim çiçeklerden olan nergis esansını aldım. Eve gelir gelmez hemen buhurdanlığın haznesine 4-5 damla nergis esansı damlatıp, üzerini içme suyu ile tamamlayıp altına tealight ı yaktım. Aman Allah'ım o nasıl bir koku, o ne yoğunluk, o nasıl bir kalıcılık ki tam 48 saat boyunca aralıklarla hep mum ile ısıtıp aynı 4 damla esansa su ekleyip durarak tüm evi mis gibi kokuttum. Bu esans şişesi demek ki bana yaklaşık 1 sene rahat rahat gider :) Tabi ben dayanamayıp yapacağım krem ve sabunlara da bu esanstan muhakkak kullanacağım. Ayrıca, Nergis çiçeğinin aroma terapide kullanımı rahatlatıcı, sakinleştirici, depresyondan arındırıcı, sinirleri yatıştırıcı etki yaratmakta. Dolayısıyla, şimdiden diğer esanslarınıza nergisi mutlaka eklemelisiniz.
Nergis dışında, çiçeklerden zambak, gül, yasemin, lavanta; odunsu kokuları sevenler için sandal ağacı, çay ağacı, ylang ylang; baharatlı kokuları sevenler için tarçın, karanfil, kakao gibi esansları tavsiye ederim. Hatta kendi karışımınızı bile yapabilirsiniz. Ben Melisayı da çok tavsiye ediyorum. Hem fresh bir kokusu var, hem de kalıcı.
Mis gibi kokan evler, ofisler ve mekanlar için bu alternatif oda kokusu yöntemi hem naturel ve organik, hem de kimyasal içermediğinden ne kadar yoğun olursa olsun sağlığa da zararlı değil. Aynı zamanda bitkisel yağların ve aromaların beden ve ruh üzerinde iyileştirici aroma terapi etkisi nedeniyle günlük ihtiyacınız doğrultusunda kendinize rahatlıkla terapi uygulayabileceğiniz esanslar edinip rahatlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder