11 Mayıs 2016 Çarşamba

Arap Sabunu : Eski Dostum, Yeni Kankam :)

Çocukluğum 80'lerde geçti. Arap sabunu ile tanışıklığım o dönemlere denk gelir. Evde ne zaman temizlik yapılsa, adeta bir demirbaş gibi odadan odaya gezdirilirdi poşette. Yapısı çok eğlenceli geldiğinden mıncık mıncık oynamışlığım vardır defalarca:) Arap sabunu ile yapılmayan temizlik, temizlikten sayılmazdı. Halılardan tutun da fayanslara kadar dip köşe her yere değerdi bu eski toprak deterjan.
Geçen gün bir zincir marketin eve yakın şubesinde gezinirken bu nostaljik arkadaşın yeni nesil yapılandırılmış olan torunlarına denk geldim. Sıvı Arap Sabunu. Limon kokan mis gibi ferahlığını kaybetmemiş, ancak bulaşık deterjanı kıvamında bir şişeye doldurulmuş ve eski formuna göre daha akışkan. Önce çaktırmadan şişenin kapağını çekip şişeyi avucumda hafifçe bir iki sıkmak suretiyle şişeden çıkan havayı burnuma derince bir çekip eski dostum, oyun arkadaşım arap sabunu ile hasret giderdim :) Ardından son dönemlerdeki alışkanlığımla şişenin arkasındaki etiketi kelimesi kelimesine okumaya başladım. O da ne? Meğer canım dostum bitkisel bir deterjanmış. Ay ne sevindim ne sevindim, anlatamam. Hemen sepetime attım tabi kendisini. Bununla ben acayip karışımlar yaparım, her tarafları da temizlerim diye düşünerek marketten ayrıldım. Bu arada fiyatı da oldukça uygun, 750 ml lik bu şişe 2 TL civarında.
Dilerseniz fotoğrafta tam okunmuyor olabileceğini düşünerek sizlere içeriğinden bahsedeyim.
''Doğal yağ asitlerinin sabunlaşmasından elde edilen doğal bir üründür. İçerisinde serbest alkali ve serbest asit oranı çok düşük olduğundan her türlü yüzey temizliğinde güvenle kullanabilirsiniz.''
Yani kısaca, bu evladiyelik deterjan, ev temizliğinde kullanabileceğiniz piyasadaki en doğal ve tehlikesiz, en kimyasaldan uzak yumuşak sabunun ta kendisidir. Yabancı sitelerde evde sabun ve deterjan yapımı için kullanılan Castel Soap denilen yumuşak sabun, bir diğer adı ile sarı sabun işte bizim arap sabununun ta kendisi. Yani güvenli, yani doğal.
Şimdi ben bu arkadaşı bulaşık makinesinin deterjan gözünde test ettim. Makinem tam 11 senelik olduğundan her türlü denememi gözüm kapalı yapıyorum bu arada. Bir de bu doğallık hadisesine baş koymuşluğum var tabi. Test etmeden de sizlerle paylaşmıyorum zaten hiçbir şeyi. Ama siz makineniz yeni ise denemekten çekinebilirsiniz. Ben bulaşıkları tertemiz çıkarttım makineden. Misler gibi de kokuyordu. Makinemde de hiçbir sorun olmadı. Neticede doğal yağlardan oluşmuş bir sabun kendisi, her halukarda tablet deterjanlardan daha organik kalıyor benim nazarımda. Ama bulaşıklardan ziyade yer temizliği veya yüzey ve halı temizliğinde kullanmayı tercih edin siz yine de. Bunun için de farklı formüllere ana malzeme yapacağım kendisini. Huyum kurusun ki bir şeyi de tek başına kullanamıyorum. İllaki bir şey katacağım, hiç bişey bulamazsam su katacağım :) Ne yapayım, bayılıyorum kimyaya.
İşte bizim emektar Arap Sabununun hayatıma yeniden girişi böyle oldu. Marketlerden alın ve gönül rahatlığıyla kullanın. Özellikle cilt sıkıntıları olanlar, alerjik yapısı bulunanlar da tercih etsinler. Zira diğer deterjanlar gibi ellerimi hatır hatır kaşındırmadı ve kurutmadı.
O halde ne diyoruz? Yaşasın eski dostum Arap Sabunu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder