13 Mayıs 2016 Cuma

Ylang Ylang Çiçeği, Ylang Ylang Yağı ve Faydaları

Epeyce ismini duyuyoruz kendilerinin son yıllarda. Pek çok parfümün notaları arasında yerini zaten almış olan bu nadide çiçeğe biraz yakından bakalım istedim.
Ylang Ylang, vatanı Güneydoğu Asya olan, sarı ve beyaz tonlarda, kokusu baskın bir çiçektir. Ezilerek soğuk sıkım çıkartılan yağı ise A ve C vitaminleri bakımından zengin, aromatik, kuvvetli bir yağ.
Bana göre görünüşü ve kokusu ile son derece masumane ve ferahlık veren bu bitkinin yağını, hem parfüm yapımında kullanıyorum, hem de cilde ve ruha olumlu etkilerinden dolayı krem ve losyonlarımda karışımlarıma eklemeye gayret ediyorum. Sakinlik ve dinginlik hissi veren bir aroma terapi yağı aynı zamanda. Bir nevi antidepresan özelliği var yani.
Cilt üzerinde ise yenileyici, canlandırıcı ve besleyici etkileri var Ylang Ylangın. Saç bakımında da
aynen ciltte olduğu gibi kullanımı yaygın. Nem tutucu ve saç kırılmalarını engelleyici bir etki yaratıyor. Uykusuzluk sorununu gidermeye yardımcı, özellikle bayanların adet dönemlerinde sakinleştirici etkisi ile özellikle kokusundan faydalanılıyor pek çok ülkede. Kas gevşetici, bulantıyı önleyici, sindirim sistemini ve dolaşım sistemini olumlu etkileyici yönleri nedeni ile medikal camiada da oldukça yaygın bir kullanımı var. Sakinlik ve dinginliğin yanı sıra, afrodizyak etkisi ile de bilinen Ylang Ylang, özellikle cinsel gücü artırıcı ilaç ve içeceklerde de kullanılıyor.
Bir de üzerine antiseptik yapısı nedeni ile yaralarda da temizleyici görev yapıyor.
Yok yok anlayacağınız bu mucize çiçekte. Her derde deva denilen cinsten. Ben genellikle gece uyumadan evvel yastığıma 2-3 damla damlatıyorum. İnanın kısa sürede huzurlu, tabir yerindeyse bebekler gibi uykuya dalıyorum.
Belki daha pek çok faydası vardır Ylang Ylangın. Ama en çok etki gösterdiği ve kullanıldığı alanlarla ilgili kısaca bilgi vermiş olmanın huzuruyla, şimdilik Ylang Ylang kalın efenim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder