8 Mayıs 2016 Pazar

Evde Bulaşık Makinesi Deterjanı Yapımı

Resmen laboratuvar kurdum. Alenen kurdum yani. Mutfak mutfaklıktan çıktı, üretimhaneye döndü. Hayır, akşam adam işten geliyor eve, bir tas çorba, bir kap yemek bekliyor, mutfağa bir giriyor ki hatun elinde blender ile tencerede sabun, deterjan vs çırpıyor. Tamam hijyen mühim de, bu adam da aş ister, yemek ister, ekmek ister değil mi? :)
Şaka bir yana, elbette ki temizlik ürünleri için kullandığım kapkacak ayrı, bu işe ayırdığım zaman ayrı. Yemek de yaparım deterjan da diyorum hep. Kariyer karın doyurmuyor, evi de temizlemiyor çünkü. Denedim 15 sene, cık! ı ıh! Bundan sonra böyle arkadaş:)
Neyse efendim. Bugün size evde kendi bulaşık makinesi deterjanınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağım, üstelik malzemeler her markette satılan ve gayet ucuz olan malzemeler.

1 kase çamaşır sodası
1 kase limon tuzu
1 yemek kaşığı limon yağı
1/2 yemek kaşığı Melisa esansı

İşte hepsi bu. Bir kavanozda veya kapaklı saklama kabında malzemeleri karıştırın ve her yıkamada 1 yemek kaşığı kadar ev yapımı deterjan alıp makinenizin deterjan gözüne koyun. Bu arada parlatıcı gözüne de beyaz sirke ve melisa esansı koyarak tam anlamıyla bir ev yapımı ve doğal yıkama işlemi yapabilirsiniz. Melisanın kokusu müthiş kalıcı ve fresh. Bu nedenle ben deterjanlara çok yakıştırıyorum.
Tertemiz, pırıl pırıl günler...

1 yorum:

  1. Merhaba sitemizden sabun yapımına ait birçok ürün bulabilirsiniz smart kimya olarak arama yapabilirsiniz elito marka esanslarımızı özelikle öneriyoruz saygılarımla

    YanıtlaSil