9 Mayıs 2016 Pazartesi

Hindistan Cevizi Yağı ve Pekmez ile Çikolata Yapımı

Bir sosyal medya ağı üzerinden takip ettiğim bayanlardan biri bu tarifi paylaşmıştı. Miktarları kendi damak zevkime göre biraz değiştirerek müthiş bir lezzet yakaladım. Çocuklu evlerde çikolata tam bir bağımlılık haline geliyor, üstelik bundan ben de etkileniyorum, zira bayanların çikolataya olan düşkünlüğü malum.
Bu tarif ile hem çikolata hazzını yaşayıp, hem de sağlıklı yağları ve ürünleri tüketmiş oluyorsunuz. Laf aramızda, kahvenin yanına da çok şık ve farklı bir ikramlığınız olmuş oluyor. Hindistan cevizi yağı ile yapılan bu leziz pekmezli çikolata tarifi hemen aşağıda.

Malzemeler:
1 ölçek hindistan cevizi yağı
3 ölçek harnup (keçiboynuzu) pekmezi
1 ölçek kakao


ve ta ta ta taaammmm! Sadece 3 malzeme, pişirmek de yok. Daha ne olsun?
Birimleri ölçek olarak yazdım, dilerseniz bunu 1 su bardağı olarak alırsınız, ya da ben önce deneyeceğim deyip yemek kaşığı ile işe başlarsınız, ki ben yemek kaşığı ile ilk denememi yaptım.
Hindistan cevizi yağını oda ısısı üzerinde yumuşatın, diğer malzemeleri de ekleyin ve iyice karıştırın. Bu arada, pekmez ile ilgili bir ipucu vermek istiyorum. Marketlerde satılan sulu zırtlak keçiboynuzu pekmezlerinden değil de, daha krema kıvamında olan markalar var, aktarlardan temin edebilirsiniz. Ben yoğun akışkan olan bu pekmezleri tercih ediyorum. Evet, tüm malzemeyi iyice iç içe yedirip karıştırdıktan sonra ister kavanoza koyup şokella kıvamında tüketin, isterseniz de şekilli silikon buz kalıplarına pay edip buzlukta muhafaza edin ve canınız çektikçe ya da ikram için kaç parça istiyorsanız hemen kalıptan çıkartıp kıtır kıtır tüketin. Hindistan cevizi yağının da çikolataya çok hoş bir aroma verdiğini göreceksiniz.
Ben şahsen ilk mahsulü tükettim, bugün yeni bir üretim yaparak buz kalıplarımı fullemeyi düşünüyorum ;)
Afiyet, bal, çikolata olsun :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder