11 Mayıs 2016 Çarşamba

İshal için Bal ve Elma Sirkesi

Çocukların en korkulu hastalıklarında belirtiler arasına liste başından giren ishal, sen mi büyüksün, ben mi?
Şaka bir yana, ishal, yani diare ciddi bir belirti. Başlı başına bir hastalık değil, ancak vücutta ters giden bir şeylerin olduğunun ilk belirtilerinden biri. Üşütme, mikrop kapmalar, virüsler, gıda zehirlenmeleri ve daha pek çok olay ishal ile kendini belli etmeye başlayabiliyor. Özellikle küçük bebek ve çocuklarda ishal oldukça sıkı takip edilmesi gereken, en fazla 48 saat sabır gösterilip, akabinde muhakkak testler ve muayene için doktora koşulması icap eden bir durum.
Biz de yine oğlumun halsizlik ve akabinde ishali ile geçende yeniden bira aradaydık. Hatta bağışıklık sistemini güçlendiren bir masaj yağı yazım olacaktı şuralarda bir yerlerde :) Neyse efendim, ilk gün seyir halinde ishalin durumunu takip ettik. Sabah 1 defa çıktı, sonra bir de akşamüzeri çıktı. Çok korkulacak bir rengi ve sıklığı olmadığından evde takibe devam ettik. Haşlanmış patates ve lapa eşliğinde bol su ile günü tamamladık. Ertesi sabah yeniden ve bu defa sadece sabah sıvı çıktı. 3. gün halsizlik vs kalmamıştı, ancak sabah yine 1 defa sıvı çıkınca, dur dedim bak ben bu barsaklara şimdi bir oyun edeyim. Hemen dahiyane kocakarı dolabımı açıp mis gibi bal kavanozunu ve elma sirkesini çıkarttım. Bir bardak ılık suya 1 er yemek kaşığı koyup karıştırdım. Tabi sirke kokusu haliyle kesif, ancak balın tadı reddedilemez olduğundan oğlana burnunu tıkayıp içirdim. Ne mi oldu? İshale sıkı bir elveda çektik. İlişkimizi noktaladık. Yolları ayırdık. Sen bize layık değilsin dedik.
 Bu formül barsak ve sindirim sitemini dezenfekte ediyor ve mikrobu kırıyor tabiri caizse. Ayrıca bal da faydaları sayılamayacak kadar çok olan en kıymetlimiz. Şayet ishalin mikrobik ya da besin kaynaklı olduğunu düşünüyorsanız bu doğal formülle ishali engelleyebilirsiniz. Ancak yeniden ve yeniden tekrarlıyorum ki; Her durumda önce Doktor, sonra evcilik.
Sağlıklı ve şifalı günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder