6 Mayıs 2016 Cuma

Karpal Tünel Sendromu için Masaj Yağı

Gerek duruş bozukluklarından, gerekse masa başı işlerin artmış olmasından kaynaklanan sırt ve boyun ağrıları sanıyorum ki pek çoğumuzun başlıca düşmanı haline geldi. Özellikle kulunçlar ve ense bölgesinde akşam saatlerinde artarak devam eden bir ağrı ve tutulma oluyor bende. Bir de karpal tünel sendromum var. Maşallah, bu yaşta yok yok bünyede. El ve bilekleri çok fazla kullanarak iş yaptığımda, mesela kek çırpıp süpürge yaptığımda ya da cep telefonu ile uzun süre haşır neşir olup ekranı bir aşağı bir yukarı sürüklemek suretiyle baş parmak ve bilek bölgesine fazlaca yüklendiğimde, akşamına beni bekleyen harika ağrılarım oluyor:) Ama bu yağ karışımını el bileğimde masaj için kullanıyorum ve ağrımı dindiriyorum.
Bitkisel yağlarla aram oldukça iyi ve her geçen gün çeşitleri artan evdeki yağ stoğumda kaslar, eklemler, romatizmal rahatsızlıklar ve benze konularda faydaları kanıtlanmış pek çok bitkisel yağım mevcut. Daha önce de kas gevşeten ve ağrı kesici özelliği olan bir yağ karışımı tarifi vermiştim, daha az malzeme içeriyordu, yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Ben de ufak bir araştırma yaparak hem ağrı kesici ve yatıştırıcı, hem de karpal tünel sendromunda faydalı yağlardan bir karışım hazırladım kendime. Tam anlamıyla bir başucu ürünü oldu benim için. Şimdi kullandığım yağları sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Okaliptüs
Biberiye
Menekşe
Emu
Günlük (Türkiye'de günlük yağı mevcut değil ya da ben bulamadım. Yurt dışında Frankincense olarak geçiyor. Günlük ağacının reçinesi olarak bilinen ürünü aktarlardan temin edebilirsiniz. Kendi günlük yağımı kendim yaptım, tarifini de bir sonraki yazımda paylaşacağım)

Tüm bu yağlardan 20 şer damla kullandım. Küçük 10 ml lik bir damlalıklı şişeye yağları karıştırdım. Ağrım veya tutulmam olduğu zaman bilek ve el bölgesine birkaç damla damlatıp ovarak masaj yapıyorum ve öylece yatıp uyuyorum. Sabah da pamuk gibi uyanıyorum. Menekşe yağının bu karışımda olma nedeni ise hem cildi besleyici özelliği, hem de hoş kokusu. Uyku öncesi de rahatlatıcı bir aroma terapi görevi görüyor. Aklınızda bulunsun, şifa olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder