3 Mayıs 2016 Salı

Melisa Yağı ve Esansının Kullanımı

Melisa, limongillerden çiçeği nefis kokan bir bitki. Özellikle parfüm yapımında, krem ve kozmetik ürünlerinde sıklıkla kullanılıyor. Tabi ki ben de melisa esansını ve yağını evde çeşitli amaçlar için tüketiyorum ve kokusundan da huzur buluyorum.
Örneğin, geçenlerde melisa esansını buhurdanlığın haznesine damlatıp üzerine bir miktar da su ekleyip, altına tealight yakarak esansın ısınmasını ve odaya yayılmasını sağladım. Size anlatamam yoğunluğunu ve kalıcılığını. Hem odada, hem de evde genel olarak saatlerce kokusu kalıyor. Mis gibi temiz temiz çiçek kokuyor her yer.
Bunun haricinde, ferah ve temizlik hissi veren bir kokusu olduğu için melisa esansını ileride tarifini vereceğim bulaşık makinesi deterjanında da kullanıyorum. Ayrıca, deterjan yapımı dışında, bulaşık makinesinin parlatıcı gözüne birkaç damla melisa esansı damlatarak da bu güzel ferah çiçeksi kokuyu değerlendirebilirsiniz. Özellikle yumurta ve tavuk yemekleri yendiğinde bulaşıklar makinadan kötü bir koku ile çıkabiliyorlar. Melisa esansı bu kötü kokuyu da engelliyor. Bu arada, sağlığa hiçbir zararı görülmemiş olup, aromaterapide de yoğun olarak kullanılan bir esanstır kendisi.
Eğer sizin de hoşunuza giderse, yer ve yüzey temizlerken hazırladığınız suya da birkaç damla damlatarak tüm gün evinizde misler gibi melisa rüzgarı esmesini sağlayabilirsiniz.
Melisa kokusu huzur, rahatlık, dinginlik veriyor. Aynı zamanda odaklanmaya ve zihinsel konsantrasyona da olumlu etki ediyor.
Mis kokulu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder