7 Mayıs 2016 Cumartesi

Kireç Lekeleri İçin Beyaz Sirke

Bugün evde kullanmakta olduğum, yerli bir firmanın ürettiği, Türk kahvesi makinesinin cezvelerine 2 şer yemek kaşığı beyaz sirke koyup, tekli pişirme düğmesine basıp sirkeli suyu kaynatmış oldum. Tabi beklenen köpürme gerçekleşmeyince makine ariza ışığı yakıp ısıtmayı bitiriyor. Ardından cezvedeki sirkeli suyu döküp çalkalıyor ve kuruluyorum. Işte mükemmel sonuç. 
Hemen aklınıza 'makineye zarar verir mi?' düşüncesi gelirse açıp KULLANMA KILAVUZU na bakabilirsiniz. Sirke ile temizlik orada da aynen bu sekilde yaziyor. Ancak ben beyaz sirkede daha mükemmel sonuc aldim, bu nedenle paylasmak istedim.  Her türlü tencere, tava, çaydanlık, cezve gibi mutfak gereclerindeki kireç lekelerini beyaz sirke ile temizleyebilirsiniz. Ayrıca, beyaz sirkeyi sebze ve meyveleri yıkama suyuna da gönül rahatlığı ile ekleyebilirsiniz. Asit oranı %5 civarındadır. Ben tüm deterjanların yapımında muhakkak beyaz sirkeyi kullanıyorum. Sizlere de tavsiye ederim hijyen sever okurlar ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder