2 Mayıs 2016 Pazartesi

Ev Yapımı Sıvı Sabun Tarifi

Evinizde deterjandan sabuna, parfümden kreme, rujdan fondötene herşeyi yapabileceğinizi biliyor musunuz? Ben öğrendiğimden beri yapıyorum. Fırsat buldukça da fotoğraflı tarifleri sizinle paylaşıyor olacağım sevgili hanımlar beyler.
Bugün oğlum okuldan geldi ve bana dedi ki ''Anneciğim, okulda temizlik kuralları ile ilgili çok şey öğrendik, sıvı sabunlar tehlikeliymiş, katı sabun kullanalım'' dedi. Ben oğlumun yaşındayken sıvı sabun ilk kez çıkmıştı piyasaya. Çoğu yaşıtım hatırlayacaktır, Fax ın avuç kadar yatık şişede piyasaya çıkarttığı o sıvı sabunları 80'li yıllarda arkadaşlarımıza doğum günü hediyesi olarak bile almışızdır :) Ne günlerdi. Şimdi envai çeşit sıvı sabun bulmak mümkün. Ama çeşitlilik ve rekabet arttıkça maliyetleri düşürmek için bazı hileler hurdalar ve kimyasallar işin içine giriyor maslesef. Hal böyleyken ve oğlum da konuya ilgi duymuşken iş başa düştü ve kendi sıvı sabunumuzu kendimiz yapmaya koyulduk.
Malzemeler:
* 1 kalıp naturel sarı renk zeytinyağı sabunu (farklı organik sabunlarınız varsa onları da değerlendirin. Zeytinyağı sabununun sarı rengini tercih etmemin sebebi, yeşil olanların zeytinin küspesinden, sarı olanın ise soğuk sıkım yağından üretiliyor oluşudur. Ben fiyat farkı olmadığı için sarısını tercih ediyorum.)
* 2 lt içme suyu (dilerseniz 1 lt içme suyu ve 1 lt de demlenmiş soğumuş yeşil çay ya da adaçayı kullanabilirsiniz)
* 1 yemek kaşığı gliserin (bazı tarifler gliserin içermez. Gliserinin faydası hem besleyici oluşu, hem de sabunun kıvamını homojen olarak koruyabilmesidir)
* 20 damla sevdiğiniz bir esans yağı (menekşe, nergis, yasemin, gül, portakal ...)
İşe kalıp sabunu rendeleyerek başlıyoruz. Rendelenmiş sabuna suyu ekliyoruz ve orta ateşte sürekli karıştırarak ve el blenderı ile çırparak ısıtıyoruz. Rendeler eriyip karışınca ocaktan alıyoruz. Bu arada köpürme oldukça karıştırmaya ara verin. Ocaktan alıp arada kaşıkla kıvamını kontrol ederek ılıtıyoruz ve gliserin ile esans yağını ekleyip yeniden çırpıyoruz. Soğuyana dek arada kaşıkla karıştırıp akışkanlığını kontrol ediyoruz. Mümkünse şişelere koymadan evvel yaklaşık 5-6 saat soğuk olarak kapta bekletelim. Kıvamda koyulaşma olursa (ki benim bu tarifimde hiç koyulaşma veya kıvamda değişme olmadı) sıcak suyu azar azar ekleyip karıştırarak kıvamı sabitleyip soğutup şişelere öyle aktarabilirsiniz.
Ben pompalı şişelere koydum mutfak ve banyo için. Kalanını da bir kavanoza koyarak saklıyorum. İhtiyaç oldukça çıkartıp şişelere ekliyorum.
Şimdi gelelim benim sabunumun rengine. Dedim ya, ben eklemeler yapmayı seviyorum. Sabunuma ılıma esnasında çay kaşığının ucuyla (1/5 oranında neredeyse) yeşil renk gıda boyası ekleyip çırptım. Bunu mor, mavi, kırmızı, turuncu gibi renklerle de yapabilirsiniz. Oğlum renkli şeyleri seviyor, ne yapalım :) Bu arada, gıda boyası olduğundan hiçbir zararı yok, merak etmeyin elleri de boyamıyor :)
Yaşasın ev yapımı her bişey :))))


5 yorum:

  1. Merhaba, öncelikle güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Ben sabun bazını Izmir AOSB de ki Kimya firmalarının perakende bolumlerinden almıştım. Verdiginiz firma ile ilgili pek bir bilgim yok acikcasi. Ama doğal olduğu bilgisi ve sertifikaları veriliyorsa guvenebilirsiniz. Bulunduğunuz ildeki kimya ve hammade uretimi yapan fabrikaların satış mağazalarını da arastirabilirsiniz. Görerek almak her zaman daha makul oluyor. Umarım yardımcı olabilmisimdir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben bir kalıptan sıvı sabun yapmıştım fakat bir kalıptan 5 lt sıvı sabun elde ettim ve bekledikçe çok yoğun bir kıvam aldı sabuluğa dolduramayacak kadar.ayrıca hiç köpürmüyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, evet dogal sabundan yapilan sivi sabunlar zamanla yogunlasma egiliminde oluyorlar. Hala duruyorsa hazirladiginiz suvi sabun, biraz saf bitkisel gliserin ve ılık su ileve edip tel cirpici ile cok hizli olmamak kaydiyla karistirarak kivamini akiskan hale getirebilirsiniz. Bir kisminda deneyin isterseniz tamamina uygulamadan evvel. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Merhaba sitemizden sabun yapımına ait birçok ürün bulabilirsiniz smart kimya olarak arama yapabilirsiniz elito marka esanslarımızı özelikle öneriyoruz saygılarımla

    YanıtlaSil
  4. Merhaba sitemizden oda kokusu yapımında kullanım yapabileceğiniz esansların linkini bırakıyorum incelmenizi tavsiye ederiz.

    https://magaza.hammaddeler.com/kategori/sabun-esanslari

    saygılarımla

    YanıtlaSil